Majoritatea produselor comercializate pe site sunt PERSONALIZATE in functie de cerintele clientului. Conform OUG 34/2014, art 16, c), produsele personalizate nu pot fi returnate.
NU SE POT RETURNA urmatoarele categorii de produse:
a) Produsele executate dupa specificatiile consumatorului; b) Produsele distinct personalizate; c) Produsele care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid.
Returnarea este acceptata doar in situatia in care produsele prezinta defecte din fabrica, neconcordanta majora in tiparire fata de macheta sau diferente majore de culoare fata de descrierea pe site a produselor. Daca sunt nelamuriri legate de culoarea produselor, clientul va solicita in scris sau telefonic lamuriri suplimentare sau va opta pentru expedierea unei mostre fizice. Returnarea se face doar dupa informarea (in scris sau telefonica a comerciantului si dupa prezentarea unor dovezi, daca este cazul, prin e-mail). Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Daca se opteaza pentru schimbarea produsului, clientul are obligatia de a ne expedia produsul defect (doar prin curierat rapid) cu achitarea costului de transport aferent. Ulterior i se va trimite produsul nou ales. Conform legislatiei in vigoare, clientul are dreptul de a returna produsele achizitionate in termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestora. Va rugam sa verificati imediat ce ati primit coletul produsele primite (numarati toate elementele componente ale produselor, daca este cazul) si sa ne informati asupra intentiei dvs de returnare sau asupra problemelor constatate in maxim 3 zile lucratoare. Singurele costuri ce vor cadea in sarcina cumparatorului sunt cheltuielile cu transportul produselor returnate. Contravaloarea comenzii va fi returnata in termen de maxim 14 de zile lucratoare, prin transfer bancar in contul clientului, incepand cu ziua urmatoare primirii returului.
1. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor fizice (care au calitatea de Consumator).
Procedura de retur:
Pasul 1: Se emite solicitarea de retur din contul dumneavoastra (Contul meu -> Istoric si detalii ale comenzilor) Din „Contul Meu” faceti click pe „Istoric si detalii ale comenzilor” si vizualizati detaliile comenzi asura careia doriti sa faceti un retur. Odata deschisa pagina cu detaliile comenzii, selectati produsul sau produsele care doriti sa le returnati, introduceti motivul returului si modul in care vreti sa fiti recompensati (gift voucher sau rambursarea contravalorii) si apoi apasati butonul „SOLICITA O RETURNARE”. Solicitările de retur le gasiti tot in „Contul Meu” la sectiunea „Retur de Marfa”. Odata ce returul a fost aprobat veti primi o notificare din partea noastra (iar in cazul in care doriti un gift voucher, il veti gasi tot in „Contul Meu” la sectiunea „Cupoane”). Pasul 2: Se trimite produsul (conform punctului 4 - Date returnare) in atentia departamentului Retur. Pachetul trebuie sa contina o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului și cererea de retur.
Puteți formula orice alta declaratie neechivoca în care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa contact@pikgifts.ro.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare. Se recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet. Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanta incheiate conform art 16 din O.U.G 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, respectiv: · contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a contractului de către profesionist; · furnizarea de produse sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care profesionistul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere; · furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar; · furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid; · furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator; · furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente; · furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla; · contractele în cazul cărora consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de consumator sau furnizează alte produse decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau produse suplimentare; · furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare; · furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii; · contractele încheiate în cadrul unei licitaţii; · prestarea de servicii de cazare, pentru alt scop decât cel rezidenţial, transport de mărfuri, închiriere de maşini, catering sau serviciile privind activităţile de agrement, în cazul în care contractul prevede o dată sau o perioadă de executare specifică; · furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere. Renunțarea la produsele cumpărate fără invocarea vreunui motiv, conform legii comerțului la distanță (O.U.G. nr. 34 / 2014 cu modificarile ulterioare). Produsele vor fi returnate în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au însoțit și cu o copie a Facturii de achiziție. Returnarea unui produs fără ambalajul acestuia sau fără accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor menționate mai jos. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc., fara ca acestea sa fie aduse la conformitate. Vor fi acceptate pentru retur doar produsele cadou aflate in ambalajul original si insotite de materialele promotionale aferente valorii tranzacției, dacă este cazul. Produsele personalizate, datorita faptului că sunt create si produse/personalizate la comanda, nu pot fi returnate (in conformitate cu legislatia in vigoare). Produsele care sunt create si realizate doar la comanda nu pot fi returnate. Cumparatorul nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte despagubiri, in urmatoarele situatii: · Cererea de returnare este facuta dupa incheierea termenului de 14 zile calendaristice; · Produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat, insotit de documentele aferente. Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrării și plății comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare și cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor. Sumele achitate prin modalitatea de plata online sau prin card bancar, vor fi blocate automat pe contul clientului, de catre procesatorul de plati, si directionate automat catre contul bancar al pikgifts.ro, in termen de aproximativ 72 de ore. Tinem sa atragem atentia ca acest proces se face automat, fara interventia vreunui angajat al pikgifts.ro. Confirmarea comenzii se va efectua dupa verificarea si confirmarea incasarii. In situatia in care comenzile nu pot fi onorate, returul banilor se va face intr-un termen de maxim 14 zile lucratoare de la comunicarea catre client. In situatia returnarii/deblocarii sumelor achitate online (la cererea clientului sau din cauza incapacitatii de a livra produsele), va rugam sa luati legatura cu banca emitenta a cardului deoarece in functie de protocolul pe care dumneavoastra l-ati semnat si incheiat cu banca, desi un reprezentant pikgifts.ro solicita returnarea sumei, banca poate debloca valoarea intr-un termen de pana la 30 zile. Diminuarea valorii bunurilor returnate (conform art. 14 alin. 3 din O.U.G. nr. 34/2014): Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. Prin urmare, în privința bunurilor ce nu fac obiectul art. 16 din O.U.G 34/2014, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară. Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor. Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt: · dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare ) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor; · inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor; Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor. Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere: · ruperea sigiliilor și a etichetelor; · ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs); · zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe; · desigilarea accesoriilor consumabile; · desigilarea produselor alimentare, cosmetice, de îngrijire personală, de curățenie, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă. Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul retragerii din contract, consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipularea bunurilor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării bunurilor. În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta. Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit. Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate. Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate. Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate. Diminuarea se aplica intre 10% - 90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate. · produsul returnat trebuie să fie însoțit de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic. · daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului. · daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate. Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala ( din motive de igiena, acestea se accepta retur NUMAI dupa aducerea la conformitate prin inlocuirea elementelor ce au intrat in contact cu pielea/parul/cavitatea bucala) etc. Următoarele categorii de produse NU se pot returna decat sigilate (limitare stabilită conform art. 16 din OUG 34/2014): 1. Consumabile (filtre și cartușe filtrante, cartușe refil, acumulatori, cartușe imprimantă, accesorii birotică și papetărie etc.); 2. Produse de îngrijire personală, cosmetice, parfumuri; 3. Produse pentru igiena intimă (absorbante, irigatoare, gel intim,reserve periute de dinti, etc.) și igiena dentară (periuțe de dinți, irigatoare bucale etc.) 4. Extensii de garanții; 5. Birotica și papetărie; 6. Produse pentru copii și nou-născuți (scutece și hrană, igienă și îngrijire etc.); 7. Articole pentru gravide (accesorii maternitate și cosmetice gravide etc.); 8. Daca ai cumparat mai multe produse de acelasi fel si vrei sa le returnezi pe toate, doar unul dintre produse poate fi desigilat, restul de produse le putem accepta doar daca sunt sigilate. 9. Produsele aduse in stoc in urma unei comenzi speciale ferme si a efectuarii platii in avans, nu pot fi returnate. 10. Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Casti Earbuds care au fost desigilate. Produsele comandate si ridicate din punctul de lucru/showroom, nu pot fi returnate conform O.U.G 34 din 2014 (aceste produse pot fi inspectate/testate la momentul receptiei) iar consumatorii care solicita returnarea produselor in cazul contractelor incheiate la punctul de lucru nu beneficiaza de dreptul de retragere din contract. CADOURILE KARINEI SRL (PIKGifts.ro) recomanda, pentru o desfasurare cat mai buna a procedurii de retur, pastrarea completa a ambalajului si accesoriilor alaturi de care este insotit produsul. Returnarea unui produs fara ambalaj sau fara alte accesorii ale ambalajului (spre exemplu suporti de siguranta / protectie din carton sau polistiren) sau ale produsului va duce la diminuarea valorii produselor, conform celor mai sus mentionate. 2. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice (operatori economici) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator definită de art. 2 lit. a din Legea nr. 449 /2003. Solicitarea de retur in cazul persoanelor juridice se va face pe mail, la adresa contact@pikgifts.ro sau urmând pașii descriși anterior din Contul meu -> Istoric si detalii ale comenzilor. Conditiile de retur in cazul persoanelor juridice (operatori economici)/clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator: · perioada de 3 zile lucratoare de la data intrarii in posesie a produsului / produselor; · minim 3 comenzi finalizate (cont Corporate) in prealabil celei pentru care se doreste returnate cu o valoare de minim. 10.000 de lei; · completarea formularului de retur in care se va mentiona motivul returnarii si contul IBAN (obligatoriu); · produsul returnat sa fie sigilat sau nefolosit. Produsele acceptate ca retur, se vor returna in termen de maximum 3 zile (calendaristice) de la confirmarea de retur.
Aceste prevederi se aplică oricărui operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari). Ne rezervam dreptul de aplicare a unei penalizari in cazul produselor care nu indeplinesc conditiile mai sus mentionate sau cu termen de retur depasit.
3. Produse excluse, fara drept de returnare: · produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar; · produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid; · produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta; · produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena / ingrijire corporala sau pentru alimentatie; · produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente; · inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, care au fost desigilate; · furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material.
4. Date returnare Returnarea se va face conform datelor de mai jos : Societatea CADOURILE KARINEI SRL Adresa retur produse: Iasi, Valea Lupului, Std. I.P.Culianu nr. 35, bl.C1, ap.4, Parter Adresa de email: contact@pikgifts.ro Program de lucru: Luni - Vineri 10:00 - 16:00. Returnarea se poate face direct la adresa de mai sus sau prin curierat. Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor. Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren. Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se vor realiza ulterior prin transfer bancar. In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi restituit clientului, care îl va expedia în mod corespunzător, pe cheltuiala operatorului și fără a pierde drepturile de care ar fi beneficiat dacă expedierea ar fi fost acceptată inițial. În situația anterior expusă, clientul este obligat să încheie un proces de constatare cu agentului de livrare, culpa societății de livrare neputând fi imputată operatorului.